BBC admits mistakes in Iraq coverage

 

Many UK antiwar protests have focused on the BBC's alleged pro-war slant (if we were on the jury, we'd vote "guilty" – at least for the vast majority of BBC coverage leading up to, and immediately following, the invasion in 2003). Mark Damazer, the deputy director of BBC News, admitted the BBC had made mistakes "on a daily basis", but he denied "deliberate" bias. (Guardian 28/3/03)

Interestingly, Damazer admitted the BBC had made mistakes in its use of language: "If we have used the word 'liberate'... as in 'such and such a place had been liberated by allied forces', that's a mistake," he said. "That is the wrong language to use without evidence of Iraqi people feeling as though they have been liberated".

http://media.guardian.co.uk/broadcast/story/0,7493,924747,00.html